Skończyłeś właśnie batalię z deweloperami swojego sklepu. Szata graficzna wygląda tak, jak to sobie wyobrażałeś. Wszystko zostało dopięte na ostatni guzik: zarówno jeżeli chodzi o powłokę graficzną, jak i o silnik sklepu, czy “zaplecze”, czyli wszystko to, czego nie widać na pierwszy rzut oka. Zadbałeś także o wszystko od strony logistycznej, technicznej i każdej innej – Twój sklep jest idealny i jesteś gotów do podboju rynku e-Commerce. Czeka Cię teraz ostatni etap, który sprawi, że cały sklep zacznie być rozpoznawalny w sieci i wszelkie wcześniejsze działania będą miały swój finał w udanej transakcji klienta.

O czym mowa? Oczywiście o promocji, której rola zwiększa znaczenie z roku na rok. Na brak tego elementu nie mogą już nawet pozwolić sobie największe i te już rozpoznawalne marki, ponieważ tempo przyrostu “nowych graczy” jest coraz większe i jakakolwiek porażka czy marketingowe lenistwo może przyczynić się do zapomnienia.

Dziś jednak rozpatrzymy ten wątek pod kątem możliwości, jakie stoją przed sklepami internetowymi, bo skoro już masz sklep i podjąłeś decyzję o jego promocji, chciałbyś poznać dostępne opcje. W dużym skrócie możemy je podzielić na:

SEO

W teorii jedna z najtańszych form promocji w Internecie, która wymaga systematyczności i cierpliwości, ponieważ w tym przypadku nie można oczekiwać wyników “na już”. Czasy, gdy wystarczyło dodać kilka słów kluczowych w meta tagu keywords, by następnego dnia móc znaleźć się w Top10 wyników wyszukiwania, dawno odeszły w niepamięć. Obecnie w pozycjonowanie sklepu internetowego trzeba włożyć trochę więcej wysiłku, by zobaczyć efekty. Jednak efekty te, przy odpowiednim wykorzystaniu dostępnych możliwości, będą dłużej procentowały w przyszłości.

SEM

Czyli wszelkie formy płatnej reklamy w wyszukiwarce, połączone z pozycjonowaniem. W dużym uproszczeniu można przyjąć, że SEM = SEO + PPC, czyli płatne kliknięcia. W tym przypadku, równocześnie z działaniami SEO, przeprowadzamy także płatną reklamę, np. poprzez Google Adwords. Dzięki takiej formie promocji, prócz zaistnienia w Top10 wyników wyszukiwania, możemy dodatkowo pojawić się w sekcji wyników sponsorowanych (oczywiście po przygotowaniu odpowiedniej kampanii), co znacząco wpłynie na naszą widoczność w wyszukiwarce.

Social Media

W lipcu tego roku Facebook odnotował 2 miliardy aktywnych użytkowników, co jest liczbą ludności na całej Ziemi w 1930 roku. Robi wrażenie? W Polsce mamy 15 milionów aktywnych użytkowników, z czego 11 milionów korzysta z tego portalu każdego dnia. Warto tutaj dodać, że stanowi to 65% wszystkich użytkowników Internetu w naszym kraju. Dlatego też nie powinieneś pomijać tego kanału promocji swojego sklepu. Oczywiście, wraz z kolejnymi zmianami na Facebooku coraz trudniej jest przebić się i zyskać satysfakcjonujące zasięgi przy pomocy darmowych postów, jednak tak jak w przypadku promocji w Google, mamy tutaj także możliwość płatnej promocji.

e-Mail marketing

Z pozoru najtrudniejsza forma promocji ze wszystkich wymienionych (także ze względu na przechowywanie danych użytkowników, zarejestrowanie bazy w GIODO), jednak ta forma jest w stanie zbudować największą liczbę zaangażowanych i lojalnych klientów dla naszego sklepu. Warto więc, decydując się na taką formę promocji, przyłożyć do niej szczególną wagę oraz przygotowywać spersonalizowane i przede wszystkim interesujące kampanie, pozwalające nam uniknąć sytuacji, w której użytkownik oznaczy nasze wiadomości jako spam.

Jak widać, w przypadku sklepu internetowego, mamy kilka sposobów na promocję i tym samym możliwość zaistnienia w sieci. Warto przy tym nadmienić, iż nie ma jednego, konkretnego przepisu, który pozwoli Ci osiągnąć sukces. Wiele zależy także od branży oraz grupy docelowej. Forma promocji przyjęta przez Twoją konkurencję niekoniecznie może sprawdzić się w przypadku Twojego biznesu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here