Niszowy produkt, świetnie opracowany plan marketingowy, biznes, który może trafić do wielu odbiorców? To wszystko jest niezwykle ważne w świecie biznesu, jednak nawet najlepszy produkt czy najciekawsze usługi nie zyskają grona zaufanych klientów, jeśli nie będą właściwie przedstawione.
Wśród sposobów na promocję i przyciągnięcie uwagi odbiorców jest przygotowanie filmu reklamowego. Dlaczego warto postawić akurat na tę formę?
Film reklamowy vs. opis słowny
Okazuje się, że odbiorcy zdecydowanie chętniej oglądają filmy w sieci, zarówno krótkie ich formy, jak i długie, niż czytają artykuły, opisy, a nawet hasła reklamowe. Zbyt długi tekst bardzo szybko zniechęca i nierzadko trudno jest znaleźć w nim informacje, które interesują odbiorcę. Hasło reklamowe, chociaż krótkie, musi być za to wręcz wybitne, aby zostało zapamiętane, a przede wszystkim sprawiło, że przeciętna osoba stanie się potencjalnym klientem.
Film jednocześnie oferuje bodźce wizualne i dźwiękowe. W tej formie zatem przekaz szybciej i przede wszystkim zdecydowanie skuteczniej dociera do odbiorcy. Sięgamy po niego bardzo chętnie w każdej wolnej chwili, w domu, poza nim, na wakacjach, w przerwie w pracy i nie tylko. Jest to dla nas krótka, ale ciekawa forma rozrywki, która przy okazji dostarcza cennych informacji.
Zyski, które przynoszą filmy reklamowe
Przygotowanie filmu reklamowego przez profesjonalną firmę – taką ofertę można znaleźć np. na stronie https://creativestudio.com.pl/ – to inwestycja we własny biznes. Odpowiednio skrojony, na miarę potrzeb klienta, uwzględniający charakter danej marki czy produktu, w stosunkowo krótkim czasie jest w stanie przynieść zyski, i to niemałe.
Spośród obecnie dostępnych na rynku narzędzi promocji, które wykorzystywane są przez firmy z różnych branż – jak pokazują statystyki – to właśnie film promocyjny odznacza się największą skutecznością. Dla odbiorcy jest bowiem zdecydowanie ciekawszy niż chociażby wspomniane artykuły. Ma lżejszą, łatwiej dostępną formę. Odbiorca, który ogląda nawet krótki film reklamowy, szybko przyswaja podane w ten sposób informacje. Dłużej zatrzymuje również wzrok na elementach, które należą do identyfikacji audiowizualnej danego biznesu.
Filmy na stronie www i w mediach społecznościowych
Atutem przygotowanego filmu reklamowego jest również to, że można go umieścić w wielu kanałach komunikacji. Podstawą jest własna strona internetowa, jednak duże zasięgi zdobywają filmy, które pojawiają się w poszczególnych mediach społecznościowych. Co więcej, nie trzeba za każdym razem decydować się na płatne wyświetlenia, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.
Dopasuj formę promocji do rodzaju biznesu
Oczywiście istnieją branże, w których nie obejdzie się bez prowadzenia bloga, tworzenia wartościowych artykułów sponsorowanych czy opisów produktów. Mimo wszystko trudno znaleźć branżę, w której jako chociażby dodatkowa forma, nie sprawdziłby się film promocyjny. Dopasuj zatem formę promocji do swojego biznesu, lecz mając na uwadze, że znalezienie miejsca, pomysłu i funduszy na realizację filmową, to dobry sposób na uzyskanie pożądanych zysków.