Linki sponsorowane Google jest to bardzo dobry sposób na reklamę w wyszukiwarce internetowej. Internet daje nam dużą swobodę i wiele możliwości do tego, abyśmy oferowali swoje produkty czy usługi. Problem występuje jednak w momencie kiedy twoja oferta jest niewidoczna dla innych użytkowników internetu. Sklepy stacjonarne mają te szczęście, że istniejąc fizycznie zdobędą klientów również tradycyjnymi sposobami, jednak inaczej rzecz ma się do = rynku e-commerce. Dla nich słabe pozycje w wynikach wyszukiwarek są zabójcze. Czym dokładnie są linki sponsorowane? Linki sponsorowane, a Google AdWords.
Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/linki-sponsorowane-google-czy-warto-za-nie-placic/
Linki sponsorowane – czym są?
Linki sponsorowane w wyszukiwarce Google jest to jeden z filarów marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Zana jest w środowisku online jako SEM (Search Engine Marketing). Drugi filar to optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek, czyli SEO (Search Engine Optimization).
Czym te dwa zjawiska się różnią?
Zadaniem optymalizacji, czyli SEO jest poprawa ograniczenia wyników wyszukiwania na wskazane słowa kluczowe lub frazy kluczowe. Najłatwiej będzie wyjaśnić to na przykładzie. Planujemy wyjazd w góry. W wyszukiwarkę Google wpisujemy hasło ,,najlepszy hotel Zakopane’’. Lista pojawionych linków to wyniki z wyszukiwania organicznego. Właściciel hoteli nie musieli płacić za to, że strony internetowe ich hoteli znalazły się tak wysoko w wyszukiwarce. Inaczej sprawa ma się z linkami sponsorowanymi. Te są już płatne, lecz ich metody płatności są zruanocowane. Jakie są to metod?
Model płatności Pay Per Click
Płatna reklama w Google powiązana jest z modelem płatność PPC (Pay Per Click). To właśnie w nim tkwi tajemnica działania linków sponsorowanych. W momencie, kiedy wykupujesz kampanię Google Ads, linki prowadzące do twojej strony pojawią się w wyznaczonych do tego miejscach. Tak jak sama nazwa nie płacimy za umieszczenie linka na stronie. Opłata zostaje pobrana jedynie w momencie użytkownik kliknie w odnośnik przekierowujący go do strony. Na tym właśnie polega model PPC. Koszt takiej kampanii zależy głównie od tego ile osób chce promować dane słowo lub frazę kluczową.
Jakie są zalety Google AdWords?
Do zalet Google Ads należy zaliczyć przede wszystkim szybki efekt. W tym przypadku nie musimy czekać, aż algorytm Google doceni zawartość naszej strony i link powędruje w górę wyników bezpłatnego wyszukiwania. Rozpoczynając kampanię linków sponsorowanych od chwili skorzystania z niej jesteśmy na topie. Jest to niezwykle ważne w przypadku kiedy dopiero rozkręcamy swój biznes i zależy nam na szybkim dotarciu do potencjalnych klientów. Minusem jest konieczność płacenia, chociaż oczywiście należy traktować to jako inwestycję w przyszłość.
Zobacz też: http://www.4core.pl/marketing-w-internecie-dla-poczatkujacych/