Współczynnik konwersji to sprawdzony sposób na to, by na bieżąco monitorować efektywność zabiegów marketingowych wdrażanych na swojej stronie internetowej. Oto 5 łatwych w zastosowaniu, a przy okazji skutecznych sposobów na to, by konwersja wzrastała także u nas.
Zainwestuj w jakościowe zdjęcia i opisy produktów
To, w czym sklepy stacjonarne zdecydowanie górują nad sklepami internetowymi to możliwość bliższej interakcji z produktami. W końcu wchodząc do sklepu, możemy ich dotknąć i dokładnie się im przyjrzeć. W sklepie internetowym musimy z kolei bazować na zdjęciach i opisie.
Te jednak mogą z powodzeniem zastąpić rzeczywiste wrażenia pod warunkiem, że zadbamy o ich jakość. Pierwszym i podstawowym sposobem na wzrost czynnika konwersji będzie więc stworzenie unikalnych i bardzo rzeczowych opisów produktu wzbogaconych o jakościowe zdjęcia, które różnią się od tych udostępnianych przez inne sklepy. Taka strategia jest w e-commerce skuteczna i działa bez zastrzeżeń.
Skróć podróż klienta po sklepie
Konwersja w najczystszej postaci może zostać sprowadzona do prostego, binarnego wręcz pytania – czy klient kupił produkt, czy go nie kupił? Oczywiście to nadmierne uproszczenie całej idei konwersji, jednak trafnie adresuje kolejny sposób na to, by na samym końcu jednak zdecydował się na finalizację zakupu. W jaki sposób?
Poprzez maksymalne uproszczenie jego ścieżki zakupowej. Najczęściej kupowane produkty wystawiamy na samą górę, nie wymagamy rejestracji do zakupu, zapewniamy jak najwięcej opcji płatności i dostawy. Jeśli klient dokona zakupu i opłaci go w mniej niż 3 minuty, możemy uznać, że z korzyścią dla konwersji udało nam się skrócić ścieżkę klienta po sklepie.
Upewnij klienta w przekonaniu, że najlepsi już korzystają z tego produktu lub usługi
Zdecydowana większość klientów bierze pod uwagę opinie, a przynajmniej informacje o innych klientach, którzy już zdecydowali się skorzystać z danej usługi lub produktu. Dlatego też jednym ze skutecznych sposobów na wzrost konwersji jest wstawienie jasnej informacji o tym, jakie firmy dotychczas zdecydowały się na skorzystanie z naszych produktów i usług.
W miarę możliwości i za zgodą klientów możemy także wstawić ich opinie i krótkie recenzje – to zwiększy autentyczność tej reklamy, a przy okazji poprawi naszą efektywność reklamową, co z kolei zaważy na wzroście współczynnika konwersji.
Minimalistyczna strona – krok do lepszej konwersji
Im łatwiejsza w nawigacji strona, tym lepiej dla nas i dla klienta. Klient podczas pierwszej wizyty nie powinien mieć żadnego problemu w znalezieniu dowolnych informacji, czy to o nas, czy o produktach i usługach. Zgodnie z artykułem https://pragmago.tech/pl/porada/czym-jest-wspolczynnik-konwersji-jak-uzyskac-wysoka-konwersje-w-e-commerce/ warto upewnić się, że nasz sklep oprócz jasnej struktury ma także przyjemny w obyciu design, który zaprasza do dokonania zakupu.
Nie bez znaczenia dla konwersji jest także responsywność mobilna strony. Dzisiaj zdecydowana większość użytkowników odwiedza każdą witrynę za pomocą smartfona. Nie ograniczajmy tego potencjału i zainwestujmy w mobilną wersję witryny, która zapewnia pełną funkcjonalność – wyjdzie nam to tylko na dobre.
Testuj różne rozwiązania i wybieraj te najlepsze
Wysoki współczynnik konwersji prawdopodobnie nie będzie utrzymywać się na naszej stronie w nieskończoność. Trendy ewoluują, podobnie jak preferencje użytkowników, za którymi musimy stale podążać. Dlatego sprawdzonym sposobem na utrzymywanie wysokiego współczynnika jest stałe testowanie różnych rozwiązań.
Oczywiście nie każdy pomysł trafi na podatny grunt, a co więcej, wiele z nich skończy się klapą. To jednak cenna nauka i sposób na to, by wyselekcjonować metody ponadczasowe i uniwersalne, z którymi konwersja będzie utrzymywać się na ponadprzeciętnym poziomie.